Monday, July 13, 2015

غلامرضا تختی:من یک یهودی سرگردانم!


هتل اتلانتیک تهران آخرین ایستگاه حیات مردی بود بنام غلامرضا تختی! شبی که سحرگاهش، غروب جهان پهلوان ایران بود!
فردا صبح مستخدمان هتل با جسد تختی مواجه شدند ویادداشتی که کنارش افتاده بود: من دیگر از زندگی سیرم کسی مسئول مرگ من نیست!
قتل مرحوم تختی یکی از نقاط مبهم تاریخ ایران است و هنوز که هنوز است مثل یک راز باقی مانده است که حتی گاهی در این میان صحنه منازعه گروه ها وجناح های ایرانی میشود که هرکدام دیگری را به دست داشتن در قتل مرد پرآوازه ورزش ایران متهم می کند والبته دربار پهلوی بیش از سایرین در معرض این اتهام بوده است اما برگردیم بهروز واقعه!
روزنامه اطلاعات در شماره پس از قتل تختی چنین گزارش می دهد:
تختی آخرین شب عمر در هتل اتلانتیک تهران بوده است و به گفته مستخدمان هتل آثار افسردگی وپریشانی در چهره وی مشاهده میشده است او از مستخدمان هتل تقاضای قلم وکاغذ کرده است وسپس به اتاقش رفته است...
ظاهرا صبح مستخدمان هتل به سراغ او میروند تا خبر بدهند که ماشینش جلوی هتل پنچر شده اما کسی درب اتاق را باز نمی کند پس نگران میشوند و با شکستن درب وارد میشوند وبا جسد تختی مواجه میشوند ...
انگونه که مستخدمان گفتند کنار جسد وی دو یادداشت دیده اند::"گسی مسئول مرگ من نیست من از زندگی سیرم" و روی بگه ای از تقویمش نوشته "من یک یهودی سرگردانم"
حال ایا این دو یادداشت واقعی اند یا به مستخدمان دیکته شده اند و منظور تختی ازاینکه "یک یهودی سرگردانم" چیست!؟

No comments:

Post a Comment